.

tisdag 18 november 2014

Storbak

Den här veckan är Buster här på dagis. Vi började morgonen med en tur på Ringaberget. Vi startade på en känd stig men efter ett tag ledde Buster in mig på en liten stig jag inte gått på förut. Han var så säker och bestämd som om han visste precis vart han var på väg så jag och India hakade på.


Det var bara till att hänga med! Stigen ledde åt rätt håll så jag var bara glad för att han guidade mig till en ny runda.
Efter en stund ledde stigen ut på den stig vi börjat på så det blev perfekt. Det blev en runda på 5 ½ km.
Goingarna <3
På väg hem stannade vi till på ICA och provianterade lite. Jag tänkte nämligen baka hundkex :-) Jag kommer naturligtvis låta India smaka men de flesta ska jag dela ut i små påsar med Voffebologgan på vid nästa måndagspromenad. Buster får tyvärr inte smaka eftersom han är allergisk :-(

Jag improviserade hej vilt! Lite riven morot, ost, leverpastej, ägg, olivolja, rågmjöl, vetemjöl, bakpulver och vatten blev en så här fin deg.
Jag plattade ut degen, skar den i remsor som jag sedan delade i fyrkanter. När de var i ugnen och gräddades kom dottern ut i köket och sa att det luktade så gott! Ett bra betyg :-)
Det färdiga resultatet. India provsmakade med glädje!

1 kommentar:

  1. Verkar helt klart uppskattade av de hundar som fått smaka!

    SvaraRadera