.

lördag 28 juni 2014

Urinvägsinfektion och tranbär?

Usch - jag tror att lilla Indiatjejen har fått urinvägsinfektion! :-( Sedan ett tag tillbaka kissar hon väldigt ofta - till en början trodde jag bara att det hängde kvar efter senaste löpet men nu har hon till och med kissat inne några gånger. Hon blir tydligen jättenödig runt halv femsnåret på morgonen. Ofta försöker hon väcka mig och lyckas hon så släpper jag ju ut henne i trädgården. Men flera gånger har hon ändå kissat på hallmattan i källaren. Förut har hon utan problem hållit sig genom natten och en bra bit in på morgonen så något är helt klart fel. Jag ringde veterinären igår och fick en tid på tisdag förmiddag. Hon beter sig för övrigt precis som vanligt - äter och dricker som hon ska. Jag läste någonstans om att tranbär skulle vara bra vid urinvägsinfektioner och en bekant berättade att c-vitamin är bra. Tranbär=mycket c-vitamin så jag tänkte pröva tills vi kommer till veterinären. India gillar ju dessutom bär så för henne är det nog helt ok. Och skada har jag svårt att tro att det skulle göra.

Så jag köpte denna och ikväll fick hon smaka en näve torkade tranbär. De slank glatt ner!

1 kommentar:

  1. Aha, det var det som var orsaken! Men va' bra att du fick en tid så pass snart. Och det är ju lyckosamt att India gillar bär! torkade är ju de flesta bär rätt söta så jag förstår att de slinker ner.

    SvaraRadera