.

måndag 23 juni 2014

Världens fulaste hund

Världens fulaste hund är...... definitivt inte India!
Däremot är den här lille stackaren Peanut nyligen korad till detta inte så smickrande epitet.
 
 
Sweepee Rambo, en tvåårig chihuahua- och nakenhundsblandras.
(foto: Stephen Lam)
 
 
Han sägs vara en blandning mellan shi tzu och chihuahua och jag är faktiskt inte helt förvånad. Jag har inget emot chihuahuaor men ibland är de inte helt tilltalande... Fast han hade gott om konkurrens:
 
Quasi Modo, vars rygg enligt ägaren är för kort för hans kropp, går på stora scenen under tävlingarna.
(foto: Josh Edelson))
 
 
Nakenhunden Josie räcker ut tungan.
(foto: Josh Edelson)
 
 
Några andra tidigare vinnare: 2007 tog nakenhunden Elwood hem priset.
2007 års vinnare
(foto: Ben Margot)
Ja - vackra är de inte men deras ägare lär ju se deras charm och inre skönhet. Jag hoppas att de är älskade! Vet inte riktigt vad jag tycker om den här sortens tävlingar... Men - de har ju ingen chans i en vanlig hundutställning och bara de uppskattas och inte betraktas som "missfoster"...

1 kommentar:

  1. De är ju nästan monstruösa. Man kan ju bara förundras över allt tramsigt glitter & Co som deras människor envisas med att dessutom "smycka" dem med.
    Nä, tacka vet jag naturliga och inte uppsnofsade hundar!

    SvaraRadera