.

torsdag 6 november 2014

Herrbesök och tårta

Jag hade tre hundar med mig upp i skogen i morse. India och Swea såklart men även irländske terriern Buster. Han är visserligen okastrerad men så länge jag inte har flera hundar och tjejerna inte löper så funkar det ju. Nere i stan var det snöblandat regn som blåste ner men i Högaliden föll snöflingorna ner mot den redan snötäckta marken. Härligt att få uppleva vinter bara en liten stund :-) Vovvarna uppskattade det också.

Buster med snönäsa :-)

Vintrigt värre!

Buster är tolv år men pigg som skrutt!


Puss på dig, välkommen till min flock.
Siesta efter skogen
V 47 kommer Buster tillbaka och då får vi rå om honom hela veckan.

När India, Swea och jag hämtade sonen på fritids nu på eftermiddagen fick vi gräddtårta minsann! De firade att de byggt ut så alla fick kaffe och tårta. Den var väldigt gräddig, vilket jag inte mäktade med, så vovvarna fick hjälpa mig med att äta upp grädden. De ska ju också få fira - de har ju blivit stammisar där. Framöver, i vår kanske, planerar vi att slå ihop hunddagis och barnfritids nån dag och göra en gemensam utflykt. Hundar och barn är ju som bekant en oslagbar kombo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar